יום שני, 11 בנובמבר 2013

מילות מפתח באתר – למיקוד החיפוש
(עוד קצת על האופן בו פועלים מנועי החיפוש....)

בפוסט זה אתייחס אל האלמנטים הפנימיים של האתר והתאמתם למנועי החיפוש.
ככל שמבנה האתר והדפים בו מותאמים לעכבישים של מנועי החיפוש, יגדלו הסיכויים שלו לקבל חשיפה רחבה יותר בתוצאות החיפוש של המנוע
.
שיבוץ מילות מפתח במקומות הנכונים ושימוש נבון בתגי HTML יביאו לקבלת דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש ולקידום האתר הרלוונטי אל הדפים הראשונים של תוצאות החיפוש.
בעת תכנון האתר יש להקדיש מעט מחשבה (הרבה לא יזיק) לשמות טובים לכל מרכיבי האתר דוגמת שמות ספריות, דפים, תמונות וכו'. לדוגמא אתר למכירת מצלמות צריך להעדיף את השמות
digital-Camera.htm ו- canon-A510.gif* מאשר products.htm ו- product1.gif בהתאמה.
בהנחה שגולשים ישתמשו במנועי החיפוש במילים פופולריות לחיפוש שהן רלוונטיות לקטגוריה של האתר, על מנהלי האתרים לבחור במילים ממוקדות יותר ולא בנושא רחב (לדוגמא מוסיקה) או כללי מדי. בחירת המילים הנכונות ביותר יביאו לתוצאות מקסימליות
אחת הדרכים הטובות לבחירת מילות מפתח היא שילוב ידיעות אישיות  ועזרה מבחוץ. מומלץ לשאול אנשים כיצד הם היו מחפשים את האתר
להלן אתרים/כלים לביצוע מחקר מילים:
גוגל:
בחירת מילים עבור
: adWords  https://adwords.google.com/select/main?cmd=KeywordSandbox
כלי הסטים של גוגל: http://labs.google.com/sets
כלי sktool של גוגל מאפשר למצוא רעיונות למילים לפי כמויות החיפושים שבוצעו עבורן:
http://www.google.com/sktool/#
למרות שחלק מהכלים יעילים רק למונחים באנגלית או לחיפושים בגוגל com עדיין ניתן להשתמש בהם ולעשות היקשים לעברית.
כלים נוספים:
גם מיקרוסופט מציעה מבחר כלים שימושיים עבור מחקרי מילים, מחקר דמוגרפי, ניתוח תכנים ואפילו כלים המנבאים צפי לחיפושים עבור מונחים וכוונת רכישה מצד הגולשים. את כל הכלים ניתן למצוא בכתובת  http://adlab.msn.com/alltools.aspx
כלי וותיק שנתן לבדוק כמות חיפושים לביטוי מסוים והצעות למילים נוספות היה המנוע Overture אשר נרכש ע"י יאהו! http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion
אפשרות נוספת היא להוריד את תוכנת "מילות מפתח טובות" מאתרhttp://www.goodkeywords.com , המאפשרת לבדוק פופולריות של מילים ב- Overture ומנועים נוספים בקלות. גם תוכנה זו מותאמת לאנגלית אך עדיין ניתן לקבל מושג ולראות את כמות החיפושים לערך שהוקלד וכן לקבל רעיונות למילות מפתח נוספות ולעשות את ההיקשים הנדרשים.
כלי יעיל נוסף ניתן למצוא בכתובת :http://www.digitalpoint.com/tools/suggestion הכלי מספק תוצאה משולבת של תדירות חיפוש למילה מסוימת במנוע Overture ובשירות המקוון של WordTracker .

בבחירת המילים יש להתייחס לאספקטים נוספים כמו פופולריות, מיקוד ותועלת יחסית.
יש לשים לב כי ככל שביטוי פופולרי יותר גם התחרות על מיקום גבוה עבורו בתוצאות תהיה קשה יותר לעיתים למנהל אתר כדאי לבחור מילים פופולריות פחות ולמקסם את התנועה מהן מאשר להיות מספר 100 בתוצאות של ביטוי פופולרי.
כדאי להעדיף מונחים המכילים 4 - 2 מילים על פני מילה בודדת. לרוב הגולשים נוהגים לחפש ביטויים ולא מילה בודדת. לדוגמא אם מישהו רוצה למצוא תוכנה לקידום אתרים סביר כי הוא יקליד "תוכנה לקידום אתרים" ולא את המילה הבודדת "תוכנה".
כדאי לכתוב ביטויים ממוקדים, ביטויים שהם פופולריים מספיק לחיפוש אבל כאלו שלא יחזירו מאות אלפי תוצאות חיפוש.
מי שמעוניין להיכנס לנישה, כלומר לביטוי בעל פופולריות חיפוש נמוכה, צריך לזכור כי הסיכוי להתברג בדף הראשון של תוצאות החיפוש עבורו הוא גבוה אבל הצלחת האתר תגיע רק אם הגולשים יתעניינו בנישה זו. הכניסה לנישה מתאימה לאתרים המספקים שירות או מוצר ייחודי.
  בכל מקרה על מנהלי האתרים לרענן את רשימות המילים שלהם מדי פעם. טעמים ומגמות משתנים ועימם גם מונחי החיפוש. מילת מפתח שהיום היא מאוד כללית יכולה להיות מילת מפתח טובה בעוד שנה ולהיפך. ככל שיותר אתרים מצטרפים לרשת קיימות יותר אפשרויות, מצד שני הסיכוי לבלוט פוחת
י
שנם מנהלי אתרים המשלבים מילות מפתח עם טעויות באתר שלהם על מנת להגדיל את החשיפה במקום "מוסיקה" הם ישלבו "מןסיקה" כמילת המפתח שלהם (נון סופית שנבחרה בטעות במקום וו(, כמו"כ הם יעדיפו לשלב מונחים בעברית על פני המקבילה באנגלית. אפשרויות אלו טובות לאתר אם כי  לא בוודאות יביאו לתוצאות הטובות ביותר עבור הגולש
קיימים משתנים נוספים באלגוריתם החיפוש של מנועי החיפוש אשר ממקסמים את הצגת התוצאות הרלוונטיות ביותר לגולש בדפים הראשונים. הם מסתמכים על פרמטרים חברתיים (קשרים והעדפות ברשתות חברתיות), על חיפושים קודמים ועוד, וגורמים לכך שכל מחפש יקבל תוצאות שונות מחברו (מותאמות אישית) עבור אותו חיפוש...אתייחס אליהם בהמשך כשאסקור סוגים שונים של מנועי חיפוש ומגמות לעתיד.
בפוסט הבא אציג את מנועי החיפוש הפופולאריים ביותר אשר אחראים ל- 95% מהחיפושים ברשת: גוגל,יאהו וmsn (בינג) – ההבדלים ביניהם, היתרונות והחסרונות של אחד על חברו.




2 תגובות:

  1. הבלוג בנוי וערוך בצורה נעימה לעין, והפוסטים שלך ארוכים מעניינים.
    המשיכי כך

    השבמחק
  2. הסקירה של שלושת ענקיות החיפוש מאוד יסודית ומרתקת, חושפת פרטים מרתקים רבים שלא הייתי מודעת אליהם

    השבמחק