כפי שכתבתי בפוסטים הקודמים קיימים
מנועים רבים נוספים אשר להם מאפיינים יחודיים.
בפוסט זה נתמקד במנועי חיפוש "ידידותיים".
בפוסט זה נתמקד במנועי חיפוש "ידידותיים".
מנועים
ויזואליים בעלי מאפייני תצוגה ידידותיים:
Redz - מנוע חיפוש
ויזואלי
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiTytr4_kESS8WDOaUNW30oz20yANbGC99oQXkUOl6mJVxgcCVjxW2cvvQwHuTG6kYPpZfpjv7AC6oQA9OiYqZWrEVIfH6q1NX6tkT73ztkjxuhl67_tzufUMqmiQZsqiQ1O9IM9nA-W-c/s1600/redz.jpg)
תמונה מוקטנת של דפי התוצאות.
תצוגה זו מקלה על תהליך הדפדוף. הוא משמש גם למטרות פרסום ושיווק.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhaAQhQ_fIwZGfuUATuwdso6-rrbH_mtVS0CIgUFEVbtQm4aX0ZQ88S3ys0gCD2zhO9TFl3zZOicCuu7fliudcEN43cbgSnEP8CXIHEzvMSJKC2iAG0HddiiSM3EPxNtS2E27XKKBADQ3U/s1600/slikki.jpg)
למנוע
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjlEPhFwqDrTzYtnNnQ7s_YcV2_i74-OWZprCjF5gU1_V85HJpLDgXwGKb-HANXQGpjXRXsZPoxdMAsQk8By1lc3tBt64vw-A5BlyQPjmI1N4rRL3XOBhZC41rlXTViIjhqtxcz_bFCq70/s1600/QWIKI.jpg)
הוא לשנות את דרך צריכת המידע שלנו על-ידי האפשרות לחפש מידע ברשת ולקבל qwiki , שהוא למעשה סרטון שנוצר אוטומטית עבורנו על-ידי המחשב, לפי הנושא שחיפשנו.
הסרטון, אשר נוצר מחיבור של קישורים, מידע טקסטואלי, סרטוני יוטיוב ועוד, מכונה על-ידי החברה כ."Information Experience"
מדובר במעין מנוע חיפוש "סגור". חיפוש בו לא זורק למשתמש שורה של לינקים חיצוניים, קשורים יותר או פחות לשאילתא אותה הקליד. במקום זאת הוא מציג בפניו מעין סיכום מוכן שחיכה שישלפו אותו. הסיכום הזה הוא למעשה מצגת מולטימדיה, הכוללת טקסט, תמונה וקול, שנאספו משלל מקורות ברשת ומתעדכנים ממנה. סיכום הנושא מוקרא בקול נשי-רובוטי מנומס, בזמן שתמונות הקשורות אליו מתחלפות על המסך.
יש בו יותר מ-3 מיליון נושאים מוכנים, והוא צומח כל הזמן.
למנוע (נרכש ע"י יאהו ומשמש כיום ליצירת סרטים מאוסף תמונות וקטעי וידאו באייפון)
מנועים המאפשרים חיפוש בשפה חופשית או שמחפשים בצורה
אסוציאטיבית (והמסקנות..):
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZzREPfLeSLt4aFeI2fPis9Gv8smJ5rAPv5Clz46yP7YxPVhpBcEG0RIgbMs0AJ3RJK3E-Ol97ePzkubLdkmYUoFFSbyjCNG3NeU3Xujt3EyTvqTbbfP2Io3st5d5gqCqL5g8tqaLUw5g/s1600/wikibrain-logo.jpg)
רעיון תפישתי יוצא דופן. כיצד ניתן לשפר את תהליך החיפוש באינטרנט וויקיבריינס הוא מנוע חיפוש שעובד לפי אסוציאציות ולא אזכורים, והוא למעשה מתבסס על סיעור מוחות משותף לכלל המשתמשים. כותבים מילה ומקבלים מספר אסוציאציות שונות למילה. בנוסף, בצד העמוד, מקבלים אסוציאציות שהופיעו כאשר סטודנטים אחרים חיפשו את אותה המילה. התוכנה לומדת מהמשתמשים מה חשוב ומה פחות חשוב, ומשתפרת בהתאם באופן קבוע. המשתמש מכניס למעשה אסוציאציות ולא תוכן, ולכן התוכנה מדרגת את התוכן הקיים ומסדרת אותו בהתאם.
למנוע
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjK8Ur3xxnbw08gDQedGLP6rhJd6VoL9E4O0SIuAfxYJ07KDvx5ga0iXaNgqFK-bKbiGolfyCvTee5-scR7pkmjemv-82c6xiDCMfMLra-UXpg2y5ZarpT5jMlKtpsbkmmVO8ARARQh-gQ/s1600/%D7%98%D7%91%D7%9C%D7%94+%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9+%D7%97%D7%95%D7%A4%D7%A9%D7%99.jpg)
מחקר חדש שפורסם בינואר 2013 בדק את יעילותם של
מנועי חיפוש ואתרי שאלות תשובות בפלטפורמות מובייל.
במחקר נעשה שימוש במדד חדש שנקרא:
Butler University Q &A Intelligence Index שמדד את
הסבירות שמשתמש יקבל תשובה נכונה בזמן נתון לכל שאלה רנדומלית בשפה טבעית.
מתוצאות המחקר: מנוע
החיפוש ChaCha
הוביל באופן
עקבי ברוב השאלות וזכה לציון הגבוה ביותר על פי המדד.
אחריו הובילו בינג ויאהו . גוגל נמצא רק במקום השישי ברשימה.
עקבי ברוב השאלות וזכה לציון הגבוה ביותר על פי המדד.
אחריו הובילו בינג ויאהו . גוגל נמצא רק במקום השישי ברשימה.
תוצאות המחקר בססו את ההשערה שפלטפורמות של שאלות
ותשובות אינן יכולות להתבסס על אלגוריתם
של חיפוש בלבד . תוצאות החיפוש של מנועי חיפוש חסרות הבנה סמנטית של שפה טבעית
ולכן אינן יעילות לשאלות זנב ארוך שהוצגו במחקר.
כדי שפלטפורמות של שאלות ותשובות ישיגו
ציון מעל 50% 60% במדד יש צורך באלגוריתם שידע להפיק תועלת ממידע
מובנה או שיגלה הבנה סמנטית באמצעות אינטליגנציה מלאכותית או בני אנוש.
המחקר הדגיש את חשיבות תרומתה של ההבנה
הסמנטית האנושית והעובדה ש- ChaCha זכתה בציון הגבוה
ביותר במדד הנבחר להערכה היא אינדיקציה שסיוע אנושי לתהליך הקשור
למענה על שאלות יכול לעלות על פתרונות שמתבססות על אלגוריתמים בלבד.
למחקר המלא
למחקר המלא
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzH2IMOYPTgtxfGDWdIrdKTDW7N3g9Pq1wWFHqGQ4ABtoZGgihrs9CGV2jH0LS9SI4pEHpinCGZbct8KIdB0Fo99g5Q0Ex-oCMiwzK0EVOUUsZCPNbXfmP51RSQKwvIgZT0gN9cif5Heg/s1600/chacha.jpg)
משלב בין מומחיות אנושית לטכנולוגיה. חינמי לחלוטין.
מאפשר לנהל שיחה חיה באמצעות Chatעם אנשי מקצוע אמיתיים,
שינחו אתכם לגבי רזי הניסוח של שאילתות חיפוש, בהתאם לעניין.
כמו"כ ניתן לקבל מענה אנושי על שאלות מהסלולר ומכל מקום אחר.
בזמן ההמתנה למומחה התורן יוכל הגולש לחפש במאגר
החיפושים שכבר בוצעו על ידי גולשים אחרים, שנעזרו בשירותיהם
של המומחים.
מאז עלייתו לאוויר בינואר 2008 נשלחו לאתר ChaCha למעלה מחצי מיליארד שאלות והוא זוכה לאינספור אזכורים חיוביים במדיה האמריקנית. ל ChaCha קצב גידול מהיר במיוחד ואיכות התשובות שבו גבוהה תודות לאלפי העובדים של החברה שמספקים תשובות מקצועיות לשאלות שנשלחות לאתר.
למנוע
מאז עלייתו לאוויר בינואר 2008 נשלחו לאתר ChaCha למעלה מחצי מיליארד שאלות והוא זוכה לאינספור אזכורים חיוביים במדיה האמריקנית. ל ChaCha קצב גידול מהיר במיוחד ואיכות התשובות שבו גבוהה תודות לאלפי העובדים של החברה שמספקים תשובות מקצועיות לשאלות שנשלחות לאתר.
למנוע
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה